Tidligere har Bocca kun vært en uteservering om sommeren. I løpet av fjoråret ønsket de å utvikle konseptet videre ved å etablere en helårsrestaurant på Bekkestua – Bocca Bekkestua – med det samme konseptet.
Det eksisterende visuelle uttrykket var litt for mye «strandbar» til å passe en innendørs helårsrestaurant, så de kontaktet derfor Krible for å få hjelp. Vi ble enige om å beholde noe av den samme følelsen, men justere noe på identiteten for å få inn litt mer eleganse, slik at det visuelle uttrykket bedre speiler kvaliteten på maten de serverer.
I den nye profilen beholdes fargepaletten fra tidligere, men med en liten justering. Fokuset er på færre fargevalg for å gi et mer raffinert helhetsinntrykk — du får fortsatt igjen de lett tropiske referansene, men pakket i en mer dempet og stilren utgave.
Det har blitt valgt en ny typografi som harmonerer bedre med italiensk kvalitet — tydeligere, mer elegant, men fortsatt lun og sjarmerende. Logoen har gjennomgått en enkel, men effektiv justering for å stramme opp uttrykket – uten å miste gjenkjennelsen. De eksisterende tropiske elementene er erstattet av mer subtile plantemønster, som blir dekorative detaljer uten å overskygge helheten.
Identiten har blitt tatt ut på flere flater som nettside, meny, banner og diverse materiell.





