Skip to main content

Oppdraget med å utvikle den nye visuelle identiteten for Otta Skifer begynte med et dypt dykk i materialet selv. Møtet med skiferbruddets unike, diagonale beskjæringer ble raskt en sentral inspirasjonskilde, og selve nøkkelen til utformingen av profilen.

Samtidig ble fargepaletten hentet fra det lokale landskapet – samspillet mellom Ottaelva, Gudbrandsdalslågen og skiferens dype fargespill. Resultatet er et design som har sterk forankring i regionens tilhørighet og produktets kvalitet.

Ved å spille på kontrasten mellom skiferens rå natur og den presise bearbeidingen, og dermed formidlet både det tradisjonsrike håndverket og produktets moderne anvendelsesmuligheter. Den visuelle identiteten bidrar nå til å styrke Otta Skifers status som en eksklusiv, internasjonal leverandør av naturstein.

Otta Skifer er en visjonær aktør som jobber konstant med å drive bærekraftig produksjon og utvikle produkter som kan tilpasses ethvert kundebehov. Deres forpliktelse til å gjøre en forskjell for bransjen – og verden – gjenspeiles nå i en visuell identitet som er like tidløs og robust som steinen de utvinner.

En liten smakebit av løsningen