Hverdagen sluker de aller fleste av oss, og ofte går vi hjem med dårlig samvittighet for noe vi burde gjort. La oss eliminere noe av denne følelsen for deg!

Illustrasjonsbilde | Krible Design | Lillehammer og Gudbrandsdalen

Vi har alle dårlig samvittighet for ting vi burde rukket å gjøre, eller for noe vi skulle ha gjort, men som vi ikke rakk i dag heller. Og veldig ofte er det arbeidsoppgavene som omhandler fagfelt vi ikke mestrer helt selv, som får lide. Men kanskje kan vi hjelpe deg med å lette noe av den dårlige samvittigheten?

Månedlig oppfølging av ulike arbeidsområder

Ved å inngå en avtale om månedlig oppfølging, kan vi ta en titt på de «forsømte» områdene, og finne ut hvilke av de som krever oppfølging når. En nettside fungerer for eksempel best når den oppdateres jevnlig med nytt innhold, men når ble den oppdatert sist? Er det på tide å få ut noe nå? Og hva sier tallene fra webanalysen at bør endres på nettsiden? Hvordan går det med de betalte kanalene, trenger de pleie? Når må du begynne å tenke på de sesongrelaterte kampanjene? Er det lenge siden du sendte ut et nyhetsbrev? Hvilke nyhetsbrev er det som har fungert best? Er det sporing på alle hendelsesrelaterte knapper på nettstedet?

Det er med andre ord mange «små» oppgaver som trenger pleie i hverdagen, men når det er lenge mellom hver gang man er inne i verktøyene, kan det for eksempel ta lang tid bare å finne riktig brukernavn og passord. Og når du endelig har klart å logge inn, må du huske hvordan verktøyet egentlig fungerte.

Spar tid og ressurser på lang sikt

Når man kartlegger tiden brukt på å «hente seg inn» på områder du ikke har førstehåndskjennskap til, blir det fort dyrt. La oss holde kontroll på de neglisjerte områdene dine, det vil du spare både tid og penger på!