utvikling av nettsider

En oppdatert, funksjonell, brukervennlig og søkemotoroptimalisert nettside er alfa og omega. Sånn er det bare.

Nesten 7 av 10 bruker en søkemotor for å finne frem til leverandører av tjenester og produkter. For veldig mange nettsteder vil dette henge sammen med en høy andel nye besøkende inn på nettstedet. Hvordan fremstår du for disse nye besøkende? Er du innbydende, fleksibel, brukervennlig, oversiktlig og inkluderende? Presterer nettsiden din dårlig på ett eller flere av disse punktene, er faren stor for at du mister kunden før hun i det hele tatt har blitt kjent med deg som tilbyder.

Høy digital kompetanse gir høyere krav til nettsider

Vår generelle digitale kompetanse øker, og kravene våre til kvalitet, responstid og navigasjon blir stadig høyere. Tålmodigheten vår er så lav at en lastetid på mer enn tre sekunder vil føre til at 40 % av de besøkende forlater nettsiden før den har lastet ferdig. Det er et meget høyt tall, og kritisk hvis du ønsker å utvide kundemassen din.

Hva ønsker du at de besøkende skal gjøre når de kommer til nettsiden din? Hva tror du de besøkende forventer å finne på nettsiden din? Korrelerer disse to punktene? Er det tydelig navigasjon på nettsiden? Gjør du det enkelt for kunden å utføre salgsfremmende handlinger? Manglende konverteringspunkter kan være fatalt, hvordan skal kunden få gjort den faktiske handlingen hvis muligheten er altfor godt gjemt, eller enda verre; er fraværende.

Søkemotoroptimalisering (SEO) må ligge til grunn

Når nesten 7 av 10 norske nettbrukere starter nettreisen sin i søkemotorer, vil det være avgjørende å få nettsiden din rangert så høyt som mulig. Bruk deg selv som eksempel; hvor langt ned i søkeresultatet gidder du å scrolle før du klikker? Vi er vant til å bli presentert for det som er absolutt mest relevant for oss øverst, og da bruker vi ikke tid på å rote oss nedover. Det betyr at hvis nettsiden din ikke er representert blant de  øverste treffene i søkemotorene på relevante søk, vil ikke bedriften din bli en del av beslutningsgrunnlaget.

En nettside må derfor være meget godt søkemotoroptimalisert, og i vårt arbeid med utvikling av nye nettsider (eller bearbeiding av eksisterende) er det SEO vi starter med, og da gjerne med en søkeordsanalyse. 

I tillegg til å levere nettsider som er godt søkemotoroptimaliserte, har vi fokus på sporing, brukervennlighet og salg eller konvertering. Vi bruker WordPress som plattform for nettsidene våre, det er den beste plattformen med tanke på brukervennlighet for deg som kunde i etterkant, den har en god og anerkjent teknisk oppbygging og ikke minst er den «best i klassen» på SEO. Vår filosofi er at du som kunde skal ha full frihet og mulighet til å styre din egen nettside slik du vil etter levering, uten at det påløper konsulentkostnader i ettertid.