Krible for Eventyrlige opplevelser

Krible for

Eventyrlige opplevelser

Eventyrlige Opplevelser

Eventyrlig lek på jakt etter kundens DNA

Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arctic Dome Mobilside | Krible Design | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arctic Dome Mobilside | Krible Design | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen
Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen

Om kunden

Eventyrlige Opplevelser ble etablert i 2019 av Marita Aanekre og Eskil Hovland, med en drøm om å tilby eventyrlige opplevelser i naturen. Legge til rette for møter mellom mennesker, opplevelser av høy standard – og med fokus på bærekraft og ekthet! De vil levere en unik kombinasjon av opplevelse, mat og overnatting til sine gjester. Som de sier selv:

«Vi drømmer om å dele noe meningsfullt, noe ekte, naturlig, spennende og gøy. Senger med hotellstandard i naturen. En planlagt reise, som skal gi våre besøkende trygghet om at vi har tenkt på alt. Noen skal klatre opp for å legge seg i et svevetelt, andre kryper under dundyna i en deilig seng, plassert mellom noen trær og noen får muligheten til å benytte vårt helt splunka nye flyttbare hotellrom i massiv tre. Hvor kult er ikke det tenker vi! Tenk om noen hadde lagd en sånn camp til oss, in our dreams tenkte vi. Aha! In our dreams!»

Om prosjektet

Da Marita og Eskil kom til oss i 2019 hadde de hodet og hjertene fylte av drømmer og spennende tanker om hva Eventyrlige Opplevelser skulle bli. De skisserte og fortalte om en eventyr-verden og hva de ville at gjestene deres skulle få oppleve. Det var mange tanker, og like mange spørsmål. 

I tett samarbeid med dem jobbet vi for å konkretisere og visualisere de drømmene og tankene de hadde. Med mål om å skape en profil som var like jordnær og ekte som Marita og Eskil, men samtidig med en følelse av at i møte med dem ville du oppleve noe eventyrlig, spennende, engasjerende – og helt sikkert overraske.

Det ble utviklet en visuell identitet og en nettside, i tillegg ble det arbeidet med søkemotoroptimalisering av nettsiden og vi bisto med rådgivning for digital markedsføring.

Arnemoen Gard | Krible design- og rådgivningsbyrå | Lillehammer og Gudbrandsdalen

Prosessen

I arbeidet med å finne DNAet til Eventyrlige Opplevelser jobbet vi med Kribleverksted, for å få alle tanker og ideer ned på skisseblokka. En ordsky og et stemningskart ble viktige styringsverktøy i arbeidet med å jobbe ut den visuelle identiteten. Viktige verdier var ekte, lekent, eventyrlig og personlig – i tillegg til natur, kultur, tradisjon og kvalitet.

Marita og Eskil refererer ofte til Asbjørnsen og Moe og Henrik Ibsen når de skildrer hva Eventyrlige Opplevelser skal være, og de ble naturlig å søke til et nasjonalromantisk formuttrykk. I tillegg leverer de et high end-produkt, og det var viktig å formidle dette i valg av uttrykk og fargepalett.

Selve logosymbolet er bygget opp som et monogram, og tegnet ut med elementer som gir assosiasjoner til akantusranker, huldrer og trollhaler. Fargepaletten består av en mørk blå og okergul som sammen formidler kvalitet og en jordnærhet. 

I møte med teamet til Krible, ble vi guidet inn i møte med oss selv. En leken og kreativ prosess, der bildene våre ble levende. DNA-et ble kriblet frem, fargevalg, verdisett og mening bak vårt uttrykk ble konkret.

Vi fikk ta med våre skisser inn i arbeidet og ut kom en profesjonell, tillitsvekkende og god profil. Det var befriende hvordan den visuelle profilen ble til, samtidig som alle de tekniske løsningene som vi ikke visste så mye om, falt på plass i samme åndedrag.

Vi ble tatt vare på og møtt på en ydmyk og interessert måte. Detaljer i våre tanker var viktig og diskusjonene handlet om den minste ting. Samtidig ble vi dyttet fremover og tidsfrister ansvarliggjorde oss, for å levere innhold til det ferdige produktet. Slik fikk vi en god framdrift i andre deler av bedriftsutviklingen.  

Vi er privilegert som har fått muligheten til å samarbeide med mennesker som legger sjela si i vår utvikling og er en del av vår eventyrlige reise!

marita aanekre, eventyrlige opplevelser