Visuell identitet

Ski-NM Gålå 2017

Kunde:
Ski-NM på Gålå 2017 (en del av prosjektet Gålå i Peer Gynts rike)

Tjenester:
Visuell identitet

Den visuelle identiteten skal være samlende for Gålå som destinasjon, både aktører som selger/leverer tjenester der, samt produkter fra området. Identiteten må kunne benyttes som co-branding for dem som allerede hadde en innarbeidet visuell identitet, for dem som ikke hadde utviklet en egen, og i tillegg for destinasjonen samlet sett.
Kunden ønsket en godt synlig identitet som skulle fungere gjennom alle årstider; stå til naturens egen fargepalett, og samtidig skilles fra den tydelig fra den. Det visuelle uttrykket skulle gi rom for å formidle både aktivitet og ro til ettertanke og refleksjon.
Profilen er fortsatt under utvikling, men flere av aktørene og samarbeidspartnerne har allerede tatt den i bruk, og den har blitt godt synlig på Gålå. Profilen har blitt jobbet ut på digitale, så vel som trykte flater som invitasjoner, informasjonsflyere, plakater, annonser, startnummer, bekledning for frivillige og vertskap og på større formater som skilter, bannere og flagg. bannere, rollup-er, flagg og premievegg.
Gålå er et alpint tettsted i Gudbrandsdalen, 930 meter over havet. Gålå er særlig kjent som vintersportssted, med sitt 630 km lange langrennsløypenett av høy kvalitet og eget alpinanlegg. I tillegg er det mange muligheter for aktiviteter også på sommeren.
De lokale aktørene på Gålå gikk i 2016 sammen i et samarbeidsprosjekt for å gi destinasjonen en tydeligere posisjon og profil. Gålå ligger midt i Peer Gynts rike, og med tillatelse fra Peer Gynt ble deres eksisterende logo brukt som utgangspunkt for å utvikle en ny visuell identitet for destinasjonen.
Den visuelle identiteten til Gålå i Peer Gynts rike utviklet seg til å bli en fargesterk profil, med farger inspirert fra naturen fra Gålå. Med utgangspunkt i røsslyngen ble ulike nyanser av rosa hovedfarge, og et bærende element i profilen, sammen med et mønster utviklet fra symbolet, typografien og logosymbol med navnetrekk. Det visuelle uttrykket er enkelt, men sterkt, har et tydelig særpreg og en lekenhet.

«Det er en fryd å invitere til Byfest når Krible har designet trykksakene. Nok et år kunne vi presentere program, kart, menyer, allsanghefte, plakater ++ på en kreativ, lettfattelig og delikat måte. Krible er veldig dyktige, og evner å videreutvikle profilen for Byfest på en veldig fin måte! Takk for samarbeidet med Byfest 2017!»

Anita W. Heggestuen, prosjektleder for Byfest Vinstra 2017

Visuell identitet

Ski-NM Gålå 2017

Gålå er et alpint tettsted i Gudbrandsdalen, 930 meter over havet. Gålå er særlig kjent som vintersportssted, med sitt 630 km lange langrennsløypenett av høy kvalitet og eget alpinanlegg. I tillegg er det mange muligheter for aktiviteter også på sommeren.
Kunde:
Ski-NM på Gålå 2017 (en del av prosjektet Gålå i Peer Gynts rike)

Tjenester:
Visuell identitet 

De lokale aktørene på Gålå gikk i 2016 sammen i et samarbeidsprosjekt for å gi destinasjonen en tydeligere posisjon og profil. Gålå ligger midt i Peer Gynts rike, og med tillatelse fra Peer Gynt ble deres eksisterende logo brukt som utgangspunkt for å utvikle en ny visuell identitet for destinasjonen.
Den visuelle identiteten skal være samlende for Gålå som destinasjon, både aktører som selger/leverer tjenester der, samt produkter fra området. Identiteten må kunne benyttes som co-branding for dem som allerede hadde en innarbeidet visuell identitet, for dem som ikke hadde utviklet en egen, og i tillegg for destinasjonen samlet sett. Kunden ønsket en godt synlig identitet som skulle fungere gjennom alle årstider; stå til naturens egen fargepalett, og samtidig skilles fra den tydelig fra den. Det visuelle uttrykket skulle gi rom for å formidle både aktivitet og ro til ettertanke og refleksjon.
Den visuelle identiteten til Gålå i Peer Gynts rike utviklet seg til å bli en fargesterk profil, med farger inspirert fra naturen fra Gålå. Med utgangspunkt i røsslyngen ble ulike nyanser av rosa hovedfarge, og et bærende element i profilen, sammen med et mønster utviklet fra symbolet, typografien og logosymbol med navnetrekk. Det visuelle uttrykket er enkelt, men sterkt, har et tydelig særpreg og en lekenhet.
Profilen er fortsatt under utvikling, men flere av aktørene og samarbeidspartnerne har allerede tatt den i bruk, og den har blitt godt synlig på Gålå. Profilen har blitt jobbet ut på digitale, så vel som trykte flater som invitasjoner, informasjonsflyere, plakater, annonser, startnummer, bekledning for frivillige og vertskap og på større formater som skilter, bannere og flagg. bannere, rollup-er, flagg og premievegg.
«Det er en fryd å invitere til Byfest når Krible har designet trykksakene. Nok et år kunne vi presentere program, kart, menyer, allsanghefte, plakater ++ på en kreativ, lettfattelig og delikat måte. Krible er veldig dyktige, og evner å videreutvikle profilen for Byfest på en veldig fin måte! Takk for samarbeidet med Byfest 2017!»

Anita W. Heggestuen,
prosjektleder for Byfest Vinstra 2017