Visuell identitet

Byfest Vinstra 2017

Kunde:
Nord-Fron kommune 

Tjenester:
Visuell identitet
Markedsføring
Illustrasjon

Samarbeid:
Flisa Trykkeri
Fotograf Tor Ivan Boine

Den visuelle identiteten til Byfest har utviklet seg over årene, men fellestrekk for profilen skal være lekenhet, det skal være fargerikt og feststemt og lite preg av «less is more». En illustrasjonslinje utviklet for Vinstra er det bærende elementet i profilen, i tillegg til navnetrekket som er utviklet. Det visuelle uttrykket blir godt synlig i bymiljøet i form av t-skjorter og festivalbånd og trykksaker som plakater, program, sanghefter og menyer. I tillegg har det blitt utviklet et illustrasjonskart som gir en oversikt over området.
Byfest på Vinstra ble første gang arrangert i 2012 i forbindelse med at Vinstra fikk bystatus. Målet med minifestivalen var å få til en folkefest for å skape positivitet, optimisme og framtidstro i lokalsamfunnet. Lokalbefolkning og besøkende inviteres til en helg fylt med ulike aktiviteter, konserter og arrangementer tilpasset alle aldersgrupper.
I år var det femte året Byfest ble arrangert på Vinstra, og den begynner nå å bli godt etablert som den folkefesten de ønsker den skal være. Profilen er fortsatt levende, og utvikler seg i takt med byen og arrangementet.

«Det er en fryd å invitere til Byfest når Krible har designet trykksakene. Nok et år kunne vi presentere program, kart, menyer, allsanghefte, plakater ++ på en kreativ, lettfattelig og delikat måte. Krible er veldig dyktige, og evner å videreutvikle profilen for Byfest på en veldig fin måte! Takk for samarbeidet med Byfest 2017!»

Anita W. Heggestuen, prosjektleder for Byfest Vinstra 2017

Visuell identitet

Byfest Vinstra 2017

Byfest på Vinstra ble første gang arrangert i 2012 i forbindelse med at Vinstra fikk bystatus. Målet med minifestivalen var å få til en folkefest for å skape positivitet, optimisme og framtidstro i lokalsamfunnet. Lokalbefolkning og besøkende inviteres til en helg fylt med ulike aktiviteter, konserter og arrangementer tilpasset alle aldersgrupper.
Kunde:
Nord-Fron kommune

Tjenester:
Visuell identitet
Markedsføring
Illustrasjon

Samarbeid
Fotograf Tor Ivan Boine
Flisa Trykkeri

I år var det femte året Byfest ble arrangert på Vinstra, og den begynner nå å bli godt etablert som den folkefesten de ønsker den skal være. Profilen er fortsatt levende, og utvikler seg i takt med byen og arrangementet.
Den visuelle identiteten til Byfest har utviklet seg over årene, men fellestrekk for profilen skal være lekenhet, det skal være fargerikt og feststemt og lite preg av «less is more». En illustrasjonslinje utviklet for Vinstra er det bærende elementet i profilen, i tillegg til navnetrekket som er utviklet. Det visuelle uttrykket blir godt synlig i bymiljøet i form av t-skjorter og festivalbånd og trykksaker som plakater, program, sanghefter og menyer. I tillegg har det blitt utviklet et illustrasjonskart som gir en oversikt over området.
«Det er en fryd å invitere til Byfest når Krible har designet trykksakene. Nok et år kunne vi presentere program, kart, menyer, allsanghefte, plakater ++ på en kreativ, lettfattelig og delikat måte. Krible er veldig dyktige, og evner å videreutvikle profilen for Byfest på en veldig fin måte! Takk for samarbeidet med Byfest 2017!»

Anita W. Heggestuen,
prosjektleder for Byfest Vinstra 2017